achterindebus.reismee.nl

All-inclusive

All-inclusive…tja wat houdt dat in…heel veel. In ieder geval 3 x daags een gigantisch buffet met geen nee te koop: ontbijt van 7.00 tot 1030, lunch van 13 tot 1530 en diner van 19 tot 22 uur…hele dag door dus eten, daarnaast kun je ook nog snacks ed. krijgen bij een ander afhaal punt. Soms staan er rijen voor de deur maar wij hebben een vaste tafel geregeld door Willeke dus dat gaat makkelijk. We hebben steeds een tafel met 5 voor ons groepje, helaas heeft nr. 6, Joost gekozen voor een hotel in de bergen deze laatste 5 dagen. Jammer, we missen zijn droge humor maar via de app horen we elkaars nieuwtjes. Iedere keer ( niet bij ontbijt, daar heeft ze wel cava geprobeerd bij ons maar dat ging zelfs ons te ver) als we aankomen bij onze tafel (lunch en diner) komt de serveerster al met twee flessen witte wijn aanzetten…ze kent ons dus al. Haha. Daarna een toch langs de buffetten, vanmorgen zag ik een Engels echtpaar al om 830 een bord patat met warme groente opscheppen, verder zijn alle combinaties mogelijk…ook 10 soorten ijs al verkrijgbaar bij het ontbijt…Een compliment aan de kok want we hebben amper dezelfde dingen gezien, op de patat na dan. Prima verzorgd en op vertoon van ons bandje krijgen we de hele dag door drank als je wilt en zelfs een grote handdoek voor op het privé strand. En toch wordt er weer van alle kanten geklaagd door medereizigers, te lauw eten, steeds hetzelfde ( absoluut niet), wachten op de drinken…bah! De wijn is niet van topkwaliteit maar zeker te drinken, na het eten een brandy en dan weer door op de wijn. De bar is open tot 2330..pff…maar dan hebben we ook wel elke avond entertainment…vreselijk…2 x een dansgroepje met mooie meiden en nichterige mannen in strakke pakjes ( niets mis mee Henk) en gisteravond uiteraard karaoke, vreselijk, vreselijk, bijna niemand in de zaal, wat Engels bejaarden en Nederlandse en Duitse overgebleven meiden van rond de 50 die ook al over de houdbaarheidsdatum zijn, wat Noren en Zweden en zowaar paar russen, gelukkig zeg ik nu want 1 Russische jongeman kon fantastisch zingen, kan zo meedoen met Songfestival van ons, we hebben hem 12 punten gegeven en een schouderklop.

Zondag was het slecht weer hier, regen en donkere luchten dus maar met de club op de bus gestapt en naar Torremolinos….nou wat een wereld daar. Er kan zo een kliniek voor maagverkleiningen opgezet worden, een plastische kliniek is er al vlg mij want er kwamen veel botox koppies langs. Veel eten en drinken daar met vooral Hollandse namen. We hebben een wandeling gedaan, koffie om ons te vergapen aan alles wat langs trekt en snel weer in de bus. We hebben besloten deze tocht te vergeten.

Vorige week werden we door de anderen buiten ons groepje benaderd, meestal kijken ze afkeurend naar ons en vorig week hoorden we via spionnen dat ze hebben geroddeld dat we wel 7 flessen wijn opgezopen hadden in Granada…nou was dat niet helemaal waar, het waren er 5, maar het idee dat ze ons in de gaten houden doet ons deugd, jaloezie want daar wordt nooit gelachten…. Enfin ze hadden iemand gestuurd of we mee wilden doen met een collecte voor Willeke en de chauffeur Antonio…we wilden wel maar ze vroegen of wij het wilden regelen. Nou ja wij zijn ook niet kinderachtig dus dat hebben we gedaan. We hebben per persoon van onze borrelclub een paar aangesproken om mee te doen, maar we kwamen er niet uit, sommigen wilden individueel, sommigen wilden apart voor deze twee, sommigen gezamenlijk in een envelop. Uiteindelijk maar besloten om apart in te zamelen, dus gingen er twee enveloppen rond… We hebben niet geteld maar er zat behoorlijk wat in, zelfs kleingeld…tja wie dat er nu ingooit. De enveloppen gisteren overhandigd aan de betrokkenen en Willeke gaf aan een heel leuke groep gehad te hebben. Later kwam ze nog even bij ons, gaf ons een compliment weer over onze humor, gezelligheid en dat het zo goed kon klikken met totaal onbekenden in een groepje. Ze gaf een vette knipoog…

Vandaag vertek naar het vliegveld….ik ben zeer tevreden, heb een ontzettende leuke tijd gehad met de Amsterdamse vriendinnen Anja en Veronica, de politieman Theo en zijn vrouw Tineke de kok en met Joost. Kortom een geslaagde borrelclub op reis achter in de bus ?

Linda

Fijn henk! Welkom terug weer. Leuk om je zo te hebben kunnen volgen

Chris

Welkom weer op Nederlandse bodem en eerdaags nog maar eens afspreken en verdere verhalen uitwisselen.