achterindebus.reismee.nl

De laatste etappe

Flamenco……dacht altijd dat het een naam van de dans is, maar nee, het betekent Vlamingen, de zigeuners uit Nederland en België werden flamingen genoemd…een weetje dus. Met bijna de hele groep(niet iedereen wou mee want deze avond kostte nog 24 euro extra..) in een klein busje een wilde tocht door de smalle traatjes van de zigeunerberg in Granada…daarna even wandelen en toen een soort huiskamer grot in…ongeveer 25 stoeltjes in een kleine ruimte, wijntje erbij en toen kwamen drie vrouwen, 1 man en een gitarist /zanger de ruimte binnen…vol vuur werd en gedanst en gezongen, vlak voor ons, het zweet spatte soms op ons en werden soms bijna geraakt terwijl zij in trance dansen, we zaten allemaal langs de kant. Willeke had nog verteld dat we absoluut niet bang hoefden te zijn om mee te dansen want dat deden zij niet, ze maken de flamenco niet belachelijk zei ze, een mooie geruststelling vond ik. Adembenemend keken en luisteren we, de wijn niet aangeraakt. Eentje van de groep vond het doodeng en wilde met ons ruilen qua plek, hadden we geen zin en achterin was nog plaats, nee dat wou ze ook niet. Jammer dan. Volgende dag naar het Alhambra…vreselijk warm deze dag en met een speciale gids erdoorheen, indrukkend, immens en ongelooflijk mooi…ook mooi dat Hans paar x op zijn kop kreeg dat hij flitste, film en of foto’s nam, was lang niet overal toegestaan…Ook de rugzak moest op de borst gedragen worden maar ja hoe doe je dat als je 130 kg weegt, dus hij toch op de rug, werd diverse malen gesommeerd…en deed dat dus niet. Willeke gaf hem nog x duidelijk instructie, maar het is een eigenwijze en eigengereide vent, bah.

Gisteren in de bus op weg naar onze laatste bestemming, de strandvakantie…een deel van de groep had gekozen voor hotel in de bergen, ons groepje aan het strand. En zal het maar bekennen, we hadden all-inclusive geboekt dus eindelijk na 62 jaar een bandje…?…maar voor dat bandje mogen we dan ook alles eten en drinken de hele dag, ontbijt, lunch, diner, snacks en onbeperkt drinken van 9 tot 2330… Spaanse cava bij het ontbijt: nog niet geprobeerd, de cocktails: prima, rosé: niet te drinken, witte wijn prima, bier: prima vlg Theo, mijn bodyguard en politieman. Het hotel zit vol met Nederlanders en andere nationaliteiten en gemiddelde leeftijd van 50, pas ik prima tussen dus. Het eten en drinken is echt enorm en in overvloed en toch weer klachten van twee uit de groep…vreselijk wat een stel (het ANBW stelletje).All-inclusive is ook inclusief entertainment…gisteravond wilden we nog even naar de bar om 23 uur en toen was net een laatste deel van dansshow aan de gang…vreselijk, vreselijk en een zaal vol met klappende en zingende bejaarden, sommigen met rollator….tja, all-inclusive?. Benieuwd naar de komende dagen

Helen

Lijkt wel een soap!! Heel leuk om zo mee te reizen.
Geniet nog even lekker bij de laatste dagen strand!