achterindebus.reismee.nl

Achter in de bus de eerste dagen

Inmiddels alweer drie dagen verder en veel bekeken, dag naar o.a. Gibraltar mee. Een heel gedoe en vertoning. Ons was op het hard gedrukt paspoort mee want het is natuurlijk Engeland. De bus uit, want die mag er niet in, lopend langs de douane van Spanje waar de Guarda Civil zit te slapen, niemand kijkt in je paspoort en zo ook bij de Engels douane. Een schijnvertoning dus. Daarna werden we in twee busjes geladen, weggereden en toen ineens stopten we, had geen idee waarom maar de chauffeur vertelde dat we moesten wachten met oversteken van de straat want er kwam een vliegtuig aan…haha, een weg overde landingsbaan heen dus. Na paar minuten kwam idd Ryanair aangevlogen met de zoveelste lading Engelse toeristen…die zie en hoor je vooral in Gibraltar. Stadje is een grote winkelstraat en terrassen met uiteraard de betaling in ponden. De koers wordt ruim genomen, officieel is het 1.2 naar de euro maar vraagt cash 1. 6.Maar de grootste attractie is toch de rots van Gibraltar waar je naast het fantastische uitzicht over de baai en naar Marokko wat maar 14 km verder is, helaas was het te wam en te heiig en viel het tegen. Wel veel apen gezien die er leven, wilde (nou ja wild) apen die ook bij je komen, grote en kleine. Aandoenlijk voor de dames in de groep.

Ja, de groep, inmiddels ontstaan er toch wat groepjes, prima, heb mezelf aangesloten bij een groep wat graag nog even natafelt met wat wijn…Theo en Ineke, een aardige, leuke politieman met zijn vrouw die kok is, Anja en Veronica, twee vrije meiden van 60, hoog geblondeerd, heel Amsterdams beide werkzaam bij de Douglas, Colette een arbeidsjurist uit AMC. Had haar wat over mezelf verteld en toen vertelde ze dat onlangs haar zoon had verteld homo te zijn. Nou genoeg stof. We zaten nu drie dagen in hetzelfde hotel, na het eten wat stipt om 20 uur begon (soms werden we al 5 minuten van te voren van terras gehaald om te gaan zitten) en daarna verder met ons clubje. En de prijzen, goedkoop hoor, fles prima witte wijn voor € 10. Maar ja fles met 6 man is ook zo leeg .. We hebben plezier.

Daarnaast bemerkt ik een ander groep die ontstaan is, een groep van ANWB ruitjeshemden …om de dag fris gestreken kleurrijke hemden die meestal bij de ANWB verkocht worden aan de oudere man. Helaas hebben we in de bus genoeg ruimte, vele zitten alleen want er is genoeg plaats, niets rouleerschema dus. Wel koud water in de bus verkrijgbaar, wel nodig want we hebben nu dagen lekker warm van 36 tot 38 graden. Gisteren hadden we o.a. een bezoek aan fokkerij van Andalusische paarden met een show (wel heel mooi) en daarna naar de sherry bodega, een mooi landgoed, maar daar kwamen we niet voor. Juf Willeke had allemaal tapas meegenomen uit hotel: Heerlijke schapenkaas, tortilla en uiteraard Iberico ham en stokbrood, Dit eten was zeker nodig want we kregen de flessen sherry op tafel om te proeven, of je nu een drup nam of een vol, glas, maakt niet uit, 5 soorten geproefd. Heerlijk maar dit keer hield ons groep zich in met proeven…we keken naar andere tafels en daar werden de flessen lekker leeggeschonken. Denk voor het eerst van hun leven aan de sherry , of vroeger allemaal een sherrykuur gehad (en het is gratis) dus lekker drinken. Daarna de bus weer in voor een stadswandeling in de havenstad Cádiz, niemand had meer zin of puf, was 38 graden nog om 17 uur dus Willeke korte de toer in en op tijd naar huis, denk allemaal eerst even de ogen dicht, ik dus ook.

Markus

Leuk Henk! Gelukkig houdt jij van sherry,wijn en gezelligheid in de zon ;-)